Mina äventyr som singel

2013-01-17
14:05:00

Chefen
Finns det något värre än att dejta sin chef? Ja, det finns det.. Man kan dejta sin chef som har en flickvän.
 
 
När jag var på arbetsintervju så såg jag mannen i mina drömmar. Han såg ut som Mr. Right. Han hade perfekt hår, otroligt snygg stil och någon slags mystik. Säkert en musiker, han hade den sortens sexiness över sig. 
 
 
Jag blev intervjuad av någon annan men jag kunde inte sluta tänka på han jag nyss mött i korridoren. Jag blev som hänförd av hans sätt. Jag klarade av intervjun elegant och fick jobbet på en gång. Så sa kvinnan "så ska jag presentera dig för din nya chef". Jag bad till vilken gud som än finns i himmlen att det inte skulle vara han. 
 
 
Det var han. Klart att det var han som skulle vara min chef. Nu var det ju förbjuden frukt. Men förbjuden frukt är oftast den godaste frukten. Vi log mot varandra, bytte några ord och jag skrev under kontraktet. Sen åkte jag hem. 
 
 
En vecka passerade, varje gång han passerade min arbetsplats fick jag för mig att han log extra mycket. Att han tittade extra mycket på mig. Men slog snabbt bort tanken, varför skulle han göra det? Han var så otroligt mycket snyggare än mig. Så varför skulle han vilja ha mig? 
 
 
Tre veckor senare satte han sig bredvid mig när jag satt och jobbade. Han såg allvarlig ut, vad har jag nu gjort för fel? Jag såg väl orolig ut för helt plötsligt började han le och sa "du, det är onsdag idag, vet du vad det innebär?". Jag blev helt förvirrad för jag var inställd på att få en utskällning för gud vet vad och så frågade han mig vad onsdag innebar. Jag skakade försiktigt på huvudet och såg förvånad ut. Han log större och svarade "det är afterwork idag! så jag förväntar mig att se dig ute ikväll!" smällde en ihoprullad pappersbit i bordet, ställde sig upp och lämnade mig till att återgå till mitt arbete. 
 
 
Jag hade inte fått min lön än så jag var helt pank. Jag hade verkligen inte ett öre på mitt kort. Men jag var ju tvungen att följa med ut. Speciellt när han med stort H hade bjudit med mig. Mina kollegor var redan där när jag hade anlänt. Jag hade aldrig varit på den här puben förut men den var mysig, lite trång men genuin värme strömmade ur väggarna. 
 
 
När jag kom fram till baren beställde jag en öl. Bartenden ville ha 50 kronor för den.. 50 kronor.. jag hade inte ens det. Så jag tittade förvånat på honom och svarade "ursäkta?!" Han visade med fingrarna i tron om att jag faktiskt inte hört vad han sa. Jag sa "på riktigt?! Ska JAG betala? Vet du inte vem jag är?"
Han tittade koncentrerat på mig och skakade försiktigt på huvudet som om han var rödd för att jag skulle ge honom en bitchslap. Jag log och sa "Då föreslår jag att du googlar mig så det här missförståndet inte upprepas!"  Sen gick jag därifrån med ölen. 
 
 
Det här tricket har funkar många gånger tack vare alla dessa B och C kändisar som vi har i vårat land som tror att dom kan komma undan med det mesta trots att ingen minns dom veckan efter. 
 
 
Jag hade bara misssat den lilla detaljen att min chef stått bakom mig, jag vet inte hur länge. Han betalade för sin öl och snabbade sig efter mig. Skrattandes. Resten av den kvällen skickade bartendern en ny öl till mig så fort min öl började ta slut. Vi skrattade åt hur jag fick öl på öl och började prata om percings. Jag sa att jag funderade på att skaffa en i tungan. Han studerade mitt ansikte noga och sa "nja, det känns så förutsägbart! Du borde peirca dig i ögonbrynet istället." Jag försökte se det framför mig och svarade lite skrattandes "haha nej vet du vad! En tjej med percing i ögonbrynet är som en kille med percing i örat. Det betyder ju att man är gay. Men jag minns aldrig vilket ögonbryn det var det gällde..Och jag får tillräckligt många ragg från tjejer som det är." Han tittade lite lurigt på mig och sa "jasså? Hur många har du fått ikväll?" 
"två, en i baren och en på toaletten" Precis när jag svarar det så kommer det fram en tjej mot oss. Chefen putar lite med bröstet och nästan blåser upp sig lite för att se lite mer mannlig ut. Jag ler mot henne. Hon söker min ögonkontakt och inte hans. Lägger sin hand på min över arm och säger "Hej! Det här kanske kommer från ingenstans.. Men jag har suttit och kollat på dig från andra sidan rummet och kan inte slita blicken från dig. Du har en sån fantastisk utstrålning att det bara lyser om dig!" Medan hon säger det smeker hon min överarm upp och ner, Chefen sjunker ihop mer och mer och inser att det var ännu ett ragg till mig. Jag fnissar lite och tackar för komplimangen, hon frågar om mitt nummer och jag svarar att jag tyvärr bara gillar killar. Hon blev lite besviken och gick därifrån. Jag tittade nöjt på min chef, höll upp tre fingrar och sa "nu är jag uppe i tre! Hur många tjejer hade raggat på dig nu igen?" sen skrattade jag nöjt. Han svarade "en?" lite försiktigt och tittade menande på mig. Jag log och sa "absolut!" 
 
 
Folk började dra sig hemmåt tillslut var det bara han och jag. Pubens lampor tändes och det var dags för stängning. Vi kramades hejdå men stannade kvar lite för länge i kramen, tittade varandra djupt i ögonen och kysstes. Där stod och jag min chef, mitt ute på gatan och kysstes. Han frågade om jag ville följa med hem till honom men jag sa att det var dags för mig att åka hem. Man kan ju inte ge allt på samma kväll. Han såg en gnutta besviken ut sen skiljdes vi åt. 
 
 
Dagen efter var det lite konstigt på jobbet.. han kollade knappt på mig och jag visste inte om jag hade gjort något fel. Jag förstod verkligen ingenting, var det för att jag hade sagt nej till erbjudandet om att åka hem till honom? 
 
 
Det blev onsdag och det var dags för afterwork igen.. Men han verkade undvika mig (jag fick förövrigt fortfarande gratis öl). Sen frågade jag honom om vi kanske skulle gå hem till honom. Han svarade kallt "Jag tror inte att det är någon bra idé för min flickvän har kommit hem från sin USA resa." Va?! Jag har aldrig i mitt liv känt mig så liten, så äcklig och så utnyttjad. Jag gav honom en hård smäll på kinden framför mina kollegor och åkte hem. Dagen efter sa jag upp mig. Jag kunde inte gå tillbaka dit igen,.
Taggar: Chefen, bortamatch, bridgetjones, drama, pinsamheter, pinsamt, öl;

Kommentarer:

sv: åh tack så mycket vad glad jag blir! hoppas allt är bra med dig, kram :)

2013-01-17 @ 15:50:44
#2: Du vet vem

OMFG! Vilken jerk!

2013-01-17 @ 17:48:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: