Mina äventyr som singel

2013-01-21
16:02:41

Vandrar på moln

Jag kan inte fatta att det är sant. Här ligger jag och stirrar upp i taket och tänker på hur lyckligt lottad jag är.

 

Igår var jag hemma hos honom igen. Vi kramades hej och han sa "jag har något åt dig". När han räckte över presenten var han lite generad och sa "alltså det är inget stort eller så.. men jag tänkte på dig när jag såg den så jag kunde inte låta bli att köpa den. Jag måste vara lyckligast på denna jord! Jag fick en grytlapp, inte vilken grytlapp som helst utan en i form av mitt favorit djur. Det är en väldigt symboliskgåva eftersom han vet att jag älskar att baka och laga mat och dessutom vilket djur som jag tycker bäst om.

 

Vi kollade på film, delade på en öl och pratade om allt mellan himmel och jord. Klockan närmade sig tre och det var säkert femte gången han gått in på toaletten för att skölja ansiktet med kallt vatten så han inte skulle somna. Vi bestämde oss för att det var lägg dags. En lång hejdåkram och sen började jag gå hemmåt. Men när jag väl kommer hem inser jag att jag har fått med mig fel hemma nyckel, åh nej! Så jag är utelåst. Kommer inte ens in i min port för att koden slutar fungera efter klockan 22.00. Vad ska jag göra nu?

 

Jag ringde upp honom, han svarade med tandborsen i munnen "hallå, jag trodde att du skulle smsa när du var hemma?" jag blev tyst och till slut kved jag fram "eeeeeh, du vet att jag har en självlåsande dörr?"
"ja?"
"hehe.. jag tog fel nyckel så nu är jag utelåst.. kan jag sova på din soffa?"
"ja men det är klart! kom över, jag ska bara borsta klart tänderna sen kommer jag ner och öppnar i porten"
Det var kallt så jag gick hem fort, svor för mig själv, varför skulle jag vara så klumpig för? Hur kan man ta fel nyckel?

 

Väl uppe i hans lägenhet så tar han fram ett extra täcke och börjar fixa med påslakanet. Jag tackar ursäktande för att jag får sova hos honom och han säger att det är självklart. När han har fixat klart med täcket säger han lite försiktigt "alltså... om du vill få du ju sova i sängen...?" Jag ville kasta mig på sängen och säga "jag trodde att du aldrig skulle fråga!". Men det kunde jag ju inte göra. Istället tittade jag på soffan sen sängen sen soffan och sen sängen igen och sa lite eftertänksamt "ja, sängen är ju lätt skönare än soffan så jag sover hellre där om det inte gör något?". och försökte behålla lugnet.

 

Vi la oss i sängen, han frågade om vi skulle se en till film, varför inte. Vi kröp närmre och närmre varandra. Är det nu det händer? Det jag har längtat efter så länge? Filmen tog slut, va fan? Vi bytte film och låg lika nära igen, klockan var säkert lite över fem och jag somnade till. Han väckte mig genom att hålla för min näsa, skrattade lite och sa "hörrö sover du?" jag log långsamt och sa sömnigt "nejdå, jag vilar ögonen lite bara.." han skrattade mjukt och sa att det kanske var lika bra att vi stängde av filmen och sov, jag höll med. Vände mig med ryggen mot honom och han frågade försiktigt "är det okej om jag håller om dig?". Jag log för mig själv "absolut" jag kröp närmre och han la armen om min midja. Jag tog tag i hans hand och han kramade min hårt, här kunde jag ligga resten av mitt liv.

 

Jag började smeka insidan på hans hand lite lätt, upp mot armen. Han började andas tungt i min nacke.

 

Fortsättning följer..

Taggar: Tankar, blottad, bortamatch, bridgetjones, erotik, filmkväll, kärlek, mr.right, sex;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: