Mina äventyr som singel

2013-01-23
14:30:00

Vandrar på moln del 3
Jag kunde inte vänta tills nästa gång vi skulle träffas, skulle jag våga berätta för honom hur jag kände? Hade jag sumpat min chans eftersom jag sa nej till sex? Eller blev jag bara mer åtråvärd då? Hade jag kanske satt oss i "vännerfacket" när jag sa att jag värderade våran vänskap? Men vi fortsatte ju efter det, så det kanske inte gjorde något? 
 
Så många frågor och bara en person kunde svara på dom. Han jag verkligen inte vågade fråga. Vi fortsatte som om ingenting hade hänt ett tag. Men det är ju det som händer i filmer. Har ni inte sett t ex 27 dresses? Dom har hett sex i en bil, han sviker henne (fast han egentligen inte gör det) hon inser hur fantastisk han är och gör en stor kärleksförklaring, dom kysser varandra och lever lyckliga i alla sina dagar. 
 
Vi hade inte sex i en bil, vi hade torrsex hemma hos honom. Efter ett tag började vi glida ifrån varandra, jag började känna att allt han sa var menat som negativt. En kväll var jag ute med några kompisar och sprang in i en av hans närmaste vänner. Han frågade mig var våran vän var. Jag svarade lite bittert "Vi sitter faktiskt inte ihop!". Han hittade på mig nästan oförstående med sina stora blåa ögon och sa "vet du? om jag ska vara helt ärlig med dig så trodde faktiskt jag och grabbarna att ni var på g.. han pratade verkligen bara om dig hela tiden!" Jag kände att jag nyktrade till, vad pratade han om?! Har jag missat det här helt? Jag svarade att det trodde jag med ett tag men att jag troligtvis sabbade allt. 
 
Efter att ha pratat med kompisen ett tag insåg jag att det här kanske var min cupid. Han som kom och förklarade hur det egentligen låg till. Jag ringde till Mr. Right och han svarade. Jag minns inte mycket av den här konversationen men jag minns att han inte var super glad över att få ett fyllesamtal. 
 
Några dagar senare pratade vi. Nu var det dags, det var nu slutscenen i filmen kom då jag skulle förklara hur jag kände, han skulle le och säga "kom hit", musik skulle spelas, vi skulle kyssas och leva lyckliga i alla våra dagar...
 
Det hände inte. 
 
Istället fegade jag ur, skickade ett sms och skrev "jag gillar dig som mer än vän och har gjort det ganska länge". Innan jag fått svaret irrade jag runt i min lägenhet, rastlösheten tog livet av mig. Sen plingade det till i min telefon "Okej. Det kom lite som en chock kan man säga.. jag ser dig som vän". 
 
Min värld splittrades. Jag la mig ner. Där tänkte jag ligga resten av mitt liv. Dö. Ensam. Oälskad. Av alla.  
 
Han frågade om jag var okej, om jag ville prata om det. Kunde han inte varit elak? Måste han vara så snäll? Måste han bry sig så mycket? Vi pratade lite om det och är ännu bättre vänner idag. Men något romantiskt slut med en kyss och musik blev det inte. Så sökandet på den riktiga Mr. Darcy fortsätter.
 
Taggar: bridgetjones, drama, endagimittliv, kärlek, mr.right, olycklig, skandal?;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: